BRANCHE

Curator-faillissement

Veilig bewaren van bedrijfsarchieven en boekhouding van faillissementen of opgeheven bedrijven

Als curator kunt u te maken krijgen met een wettelijke bewaarplicht voor de (financiële) archieven van een opgeheven organisatie of failliete zakelijke boedel. Daarbij kan het van groot belang zijn om ook andere relevante dossiers nog even aan te houden, zodat de boedel goed afgewikkeld kan worden.

Spoed

Het kan voorkomen dat wij in opdracht van een curator op korte termijn de administratie van een bedrijf op moeten halen. Soms ingepakt in dozen, maar soms ook met kast en al. Op deze wijze stelt de curator deze belangrijke bewijslast veilig in een extern beveiligd archiefdepot. Uit deze administratie kan dan door de medewerkers op locatie worden uitgezocht wat van belang is. Hiervoor is dan voldoende tijd beschikbaar.

Afkoop opslagperiode

Zowel bij een opgeheven als failliete organisatie kan het handig zijn om de totale dienstverlening voor de opslagperiode (vaak 7 jaar) in één keer af te kopen ten laste van de boedel. Archiefkluis heeft hiervoor een speciale oplossing uitgewerkt.

Veilige archiefopslag met digitalisering voor een curator

Het is mogelijk om eventuele opvragingen uit het archief in een archiefdepot digitaal ter beschikking te stellen via Scanning on Demand. Maar uiteraard ook via fysieke bezorging. De dossiers staan veilig opgeslagen, maar toch snel beschikbaar. Hierbij bepaalt het advocatenkantoor of het dossier fysiek of digitaal geleverd wordt.

Voordelen voor de curator

In een archiefdepot staat de administratie van de organisatie veilig en toch beschikbaar. Hiermee voorkomt de curator dat er mogelijk belangrijke documenten ‘kwijt’ of ‘weg’ raken. En kan desgewenst elk dossier, doos of kast op verzoek aangeleverd worden. Tenslotte is het mogelijk om alle kosten ten laste van de boedel te brengen en het geheel dus compleet af te werken.

Informatie aanvragen

Al onze branches

BRANCHE

Zorg

BRANCHE

Advocatuur

BRANCHE

Curator-faillissement

BRANCHE

Financiële sector

BRANCHE

Logistiek

BRANCHE

Techniek

BRANCHE

Woningcorporaties

BRANCHE

Notariaat

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Naast bovenstaande punten van aandacht zijn er nog meer overwegingen om een keuze te maken tussen een professioneel archiefdepot of een selfstorage opslagruimte. Als je hierover vrijblijvend van gedachten wilt wisselen, bel of mail ons gerust. We helpen je graag verder.

contactformulier contactgegevens

Onze oplossingen voor papieren archieven
in het digitale tijdperk

digitalisering

Archiefopslag

Archiefverhuizing

archiefbeheer

© 2019 Archiefkluis