Kenniscentrum

"Je weet niet, wat je niet weet", zo gaf een wijs man eens aan. En dat is zo!

Veel organisaties weten niet wat er komt kijken bij digitaal werken of bij het omgaan met papieren archieven. Wat zijn de mogelijkheden? Waar moet u op letten? Wat zijn de risico's? Vragen die een gespecialiseerd bedrijf als Archiefkluis goed kan beantwoorden. Indien u zich afvraagt hoe u de overgang naar digitaal werken zo goed mogelijk borgt met uw papieren archieven, dan vindt u hier allerlei aandachtspunten, tips en adviezen. Gewoon kosteloos. Omdat wij organisaties graag helpen bij de overgang naar digitaal werken.

BEWAREN OF NIET

Bewaarplicht en Bewaartermijnen

Hoelang moet je belangrijke papieren bewaren? Een veel gestelde vraag. Hiervoor gelden wettelijke eisen, die we hier graag toelichten. Het betreft overigens eisen, die vanuit verschillende overheidsinstanties zijn opgelegd. Check daarom goed onderstaande tabel.

DIGITALISERINGSAANDACHTPUNTEN

Archief digitaliseren? Waar moet je op letten?

Je hebt nog veel papieren archieven in je organisatie en je wilt graag profiteren van de voordelen van een compleet digitaal archief? Dan is digitaliseren voor jou mogelijk een optie. Vaak kun je dat als organisatie best zelf doen. Maar dan moet je wel weten waar je op moet letten, als je gaat beginnen.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Wilt u weten wat in uw situatie de voor- en nadelen van de diverse methoden zijn? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Direct contact 085 004 3631

© 2019 Archiefkluis