BRANCHE

Logistiek

Veilig bewaren van belangrijke papieren documenten

De logistieke sector stapt langzaam maar zeker over naar een digitale werkwijze voor vrachtbrieven, etc. Toch is er uit de afgelopen jaren veel papierwerk ontstaan, dat conform de wettelijke regelgeving (fiscaal, juridisch, douane) bewaard moet blijven.

Veel organisaties beschikken daarom nog over (de restanten van) een papieren logistiek archief. Archief dat voor de eigen bedrijfsvoering niet meer nodig is, maar nog wel volgens de wettelijke eisen bewaard moet blijven. En daarmee onnodig dure ruimte inneemt. Dit ruimteprobleem kan actueel worden door een andere inrichting van het kantoor, van het magazijn of door een verhuizing. Een moment om na te denken over een oplossing voor deze archieven.

Oplossing logistieke administratie

Meestal worden deze archieven bewaard in de eigen magazijnen of opslagruimten van een logistieke organisatie. En soms ook op kantoor (actuelere jaren). Aangezien het hier zogenaamde statische archieven betreft (nauwelijks opvragingen), is het opslaan op archiefpallets een logische keuze. Archiefkluis is gespecialiseerd in de opslag van archief op pallets. Als dit op een slimme wijze gedaan wordt, dan dalen de opslagkosten per jaar. Mocht een dossier of document overigens alsnog nodig zijn (bijvoorbeeld als bewijslast), dan kan dit fysiek of digitaal aangeleverd worden.

Optimaal beveiligde opslag

De wetgeving op het gebied van de bewaarplicht omvat niet alleen de bewaartijd, maar ook de regels omtrent het veilig bewaren van gevoelige gegevens. Professionele archiefopslag zoals bij Archiefkluis borgt dit, en zorgt ervoor dat uw organisatie voldoet aan de actuele regelgeving op dit gebied.

Veel verschillende soorten archieven

Naast het opslaan van logistieke administraties verzorgen wij ook opslag van financiële documenten of (oudere) personeelsdossiers en algemene archieven.

Voordeel archiefopslag

Een keuze voor een externe archiefopslag bij een erkend specialist zorgt ervoor dat u voldoet aan de regelgeving en bespaart op uw eigen ruimte. U kunt zich richten op uw medewerkers en optimalisatie van de processen in uw organisatie in een ruim kantoor, terwijl wij voor u alle ondersteunende archiefdiensten verzorgen. Dat geeft rust.

Informatie aanvragen

Al onze branches

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Naast bovenstaande punten van aandacht zijn er nog meer overwegingen om een keuze te maken tussen een professioneel archiefdepot of een selfstorage opslagruimte. Als je hierover vrijblijvend van gedachten wilt wisselen, bel of mail ons gerust. We helpen je graag verder.

contactformulier contactgegevens

Onze oplossingen voor papieren archieven
in het digitale tijdperk

digitalisering

Archiefopslag

Archiefverhuizing

archiefbeheer

© 2024 Archiefkluis